Novosti

12.10.2021

Kompanije Volvo Cars i The Future Laboratory svojim novim izveštajem istražuju budućnost održivih luksuznih materijala

Prema nedavnom istraživanju, dve trećine potrošača smatra da su ekološke politike brenda kritičan faktor prilikom kupovine luksuznih proizvoda*. Isti broj kupaca bi želeo da vidi označavanje karbona na proizvodima, kao način pružanja veće transparentnosti o uticaju proizvoda i materijala na životnu sredinu**.

 

To znači da se materijalni svet razvija, a dizajneri širom sveta aktivno nabavljaju visokokvalitetne, održive i odgovorno isporučene materijale, zalažući se za stvaranje luksuznih proizvoda budućnosti.

Ovi i drugi zaključci izneseni su u novom izveštaju Uspon svesnog dizajna, koje je Volvo Cars izdao u saradnji sa vodećom kompanijom za predviđanje trendova The Future Laboratory.

Objava izveštaja se podudara sa najavom kompanije Volvo Cars da će svi njeni potpuno električni modeli biti potpuno bez kožnih elemenata. Novo predstavljeni C40 Recharge je prvi model u potpunosti bez kože.

Izveštaj je zasnovan na mnoštvu postojećih istraživanja, kao i na novim intervjuima i spoznajama vođa ideja iz različitih industrija, kao što su Claire Bergkamp, izvršna direktorka The Textile Exchange i bivša direktorka svetske održivosti i inovacija za Stellu McCartney; Wen Zhou, izvršni direktor kompanije 3.1 Phillip Lim; dr Leonardi Bonnani, osnivač i izvršni direktor Sourcemapa; i Xu Gang, suosnivač kompanije Bentu Design.

Zaključci i predstavljanja u izveštaju na više načina odražavaju sopstvenu viziju Volvo Cars o budućnosti materijala. Tokom narednih godina, Volvo Cars planira da lansira potpuno novu porodicu potpuno električnih automobila, a do 2030. godine namerava da ostvari ponudu isključivo potpuno električnih automobila – i svi će biti bez elemenata kože.

U okviru svojih zalaganja za dobrobit životinja, Volvo Cars aktivno radi na pronalasku visokokvalitetnih i održivih izvora za mnoge materijale koji se trenutno koriste u široj automobilskoj industriji.

"Imamo viziju o svom putu u budućnosti, a prvi korak koji preduzimamo jeste da obezbedimo upotrebu održivih, prirodnih i recikliranih materijala", rekao je Robin Page, šef dizajna kompanije Volvo Cars. "Sledeći izazov jeste promeniti ono što radimo sa tim materijalima, pa i ako je reč o tome da će ti automobilski delovi koji traju zauvek ponovo da se vrate u kružnu ekonomiju ili nazad u zemlju."

“Svesni dizajn može iz temelja da promeni naše društvo i bitno je da brendovi iskoriste ponuđene mogućnosti”, rekao je Martin Raymond, suosnivač kompanije The Future Laboratory. "Svesni dizajn pokazuje put ka napred i pri tome bi mogao promeniti svijet."

Do 2025. godine kompanija namerava da uspostavi sistem u kom bi se 25 % materijala u novim automobilima Volvo sastojalo od recikliranog tekstila i tekstila na biološkoj bazi, budući da se zalaže za to da do 2040. godine ostvari potpuno kružno poslovanje.

Umesto unutrašnjosti sa elementima kože, Volvo Cars će svojim kupcima da ponudi druge mogućnosti, kao što su visokokvalitetni održivi materijali sa biološkim i recikliranim izvorom.

Na primer, Nordico, novi materijal za interijer koji je kreirao Volvo Cars, sastojaće se od tekstila napravljenog od recikliranog materijala, kao što su PET-boce, materijal nastao na biološkoj bazi, iz održivih šuma u Švedskoj i Finskoj, te čepovi reciklirani iz vinske industrije – postavljajući nove standarde za vrhunski dizajn interijera. Taj materijal debituje u sledećoj generaciji modela Volvo.

Volvo Cars takođe nastavlja da nudi kombinacije vune, koju isporučuju snabdevači za koje je potvrđeno da koriste odgovoran izvor, jer se kompanija trudi da obezbedi potpunu sledivost i dobrobit životinja u svom lancu snabdevanja vunom.

Za celokupan tekst: Uspon svesnog dizajna: izveštaj o sutrašnjim materijalima, kliknite OVDE.

*Izvor: Vogue Business Index, zima 2020.
**Izvor: Carbon Trust, YouGov istraživanje 2020.

-------------------------------

Grupa Volvo Car u 2020. godini
Tokom finansijske 2020. godine Volvo Car Grupa je zabeležila operativni profit od 8,5 BSEK (14,3 BSEK u 2019. godini). Prihodi u ovom periodu su dostigli 262,8 BSEK (274,1 BSEK). Tokom cele 2020. godine globalna prodaja je dostigla 661.713 automobila (705.452), što je pad od 6,2 procenata u odnosu na 2019. godinu.

O Volvo Car Grupi
Kompanija Volvo Cars je osnovana 1927. godine. Danas je to jedan od najpoznatijih i najpoštovanijih premijum automobilskih brendova na svetu sa prodajom od 661.713 automobila tokom 2020. godine u oko 100 država. Volvo Cars je u vlasništvu Zhejiang Geely Holdinga od 2010. godine.

Od decembra 2020. godine kompanija Volvo Cars zapošljava oko 40.000 (41.500) stalno zaposlenih lica. Sedište kompanije Volvo Cars, razvoj proizvoda, funkcije marketinga i administracija se uglavnom nalaze u Geteborgu u Švedskoj. Sedište kompanije Volvo Cars za APAC se nalazi u Šangaju, a za Ameriku u Mahvahu, NJ. Glavni proizvodni kapaciteti kompanije se nalaze u Geteborgu (Švedska), Gentu (Belgija), Južnoj Karolini (SAD), Chengdu i Daqing (Kina).

U skladu sa novim ciljevima kompanije, Volvo Cars teži pružanju slobode kretanja svojim kupcima na personalan, održiv i bezbedan način. Ovaj cilj se prenosi na niz poslovnih ambicija: na primer, do sredine ove decenije cilj je da polovina globalne prodaje bude sastavljena od potpuno električnih vozila i da se polovina prodaje generiše onlajn, sa polovinom internog softvera. Volvo Cars je takođe posvećena trajnom smanjenju karbonskog otiska, uz ambiciju da bude klimatski neutralna kompanija do 2040. godine. 

O kompaniji The Future Laboratory
Kompanija The Future Laboratory je jedno od vodećih svetskih savetodavnih tela za strateško predviđanje. Osnovana je kako bi pomogla kompanijama u stvaranju bolje budućnosti, pružajući im oslonac da danas donose odluke koje će sutra ostvariti privredni, ekološki, tehnološki i društveni razvoj. Iz svojih kancelarija u Londonu i Melburnu, The Future Laboratory nudi niz strateških proizvoda i usluga predviđanja kako bi pomogao svojim klijentima u prilagođavanju tržišnim trendovima i novonastalim potrebama potrošača te očuvanju prednosti u odnosu na njihove konkurente. Pratite najnovije trendove potrošača i tržišne pomake tako da posetite platformu za obaveštavanje o trendovima, lsnglobal.com, i saznajte više o radu svojih klijenata na linku https://www.thefuturelaboratory.com/. 
 

Obaveštenje

Tehnologija 'Cookie-a' omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije. Pročitajte više.

Slažem se