Novosti

20.10.2021

Volvo Cars beleži povećanje prodaje na globalnom nivou za 17,6 odsto u prvih devet meseci

Kompanija Volvo Cars za prvih devet meseci 2021. g. beleži prodaju od 530.649 automobila, što je za 17,6 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.

 

Evropa, Kina i SAD izveštavaju o povećanju prodaje u periodu od januara do septembra, uprkos izazovnoj godini u kojoj je zatvaranje poslovanja snabdevača zbog covida-19 uzrokovalo globalni nedostatak materijala.

U septembru je prodaja kompanije Volvo Cars na globalnom nivou iznosila 47.223 automobila, što je za 30,2 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine. Pad prodaje povezan je sa nedostatkom sastavnih delova. To je uticalo na proizvodnju, mada se ponovo oporavila krajem meseca. Potražnja za proizvodima Volvo Cars ostala je velika.

U prvih devet meseci 2021. godine broj automobila Volvo, prodatih na internetu, povećao se za 360 odsto u odnosu na isti period 2020. godine. Taj rast je bio podstaknut povećanjem potražnje kupaca u kombinaciji sa proširenom ponudom na više tržišta.

Ponuda modela Recharge kompanije Volvo Cars, sa potpuno električnim ili plug-in hibridnim pogonom, i dalje je bila popularna među kupcima. Udeo modela Recharge prodatih širom sveta dostigao je 24,9 odsto u prvih devet meseci i 26,9 odsto u mesecu septembru.

Prodaja u SAD-u u periodu od januara do septembra iznosila je 95.365 automobila, što je za 29,6 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. U septembru je prodaja iznosila 9.350 automobila, što je pad od 9,0 odsto u odnosu na septembar 2020. godine, pre svega zbog nedostatka raspoloživih automobila.

Prodaja kompanije Volvo Cars u Europi dostigla je broj od 220.371 automobil u prvih devet meseci ove godine, što je 10,0 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Na rezultate prodaje u mesecu septembru znatno je uticao nedostatak raspoloživih automobila, što se odrazilo na prodaju na tržištima poput Švedske, Velike Britanije, Belgije i Italije. To je uzrokovalo pad na 18.089 prodatih automobila, što je za 41,5 posto manje u odnosu na isti period prošle godine.

Prodaja kompanije Volvo Cars u Kini iznosila je 132.610 automobila u prvih devet meseci, što je 17,1 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. U septembru je prodato 9.696 automobila, što je za 43,9 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine. 

Detaljan prikaz regionalne prodaje naveden je u nastavku:



Na globalnom nivou je XC60 i dalje bio najprodavaniji model kompanije u periodu od januara do septembra, sa maloprodajom od 162.596 automobila (2020. godine 131.091), zatim sledi XC40 sa ukupnom prodajom od 156.920 automobila (2020. godine 121.905) te Volvo XC90 sa 80.402 prodata automobila (2020. godine 61.327).

-------------------------------------------------------------

Grupa Volvo Car u 2020. godini
Tokom finansijske 2020. godine Volvo Car Grupa je zabeležila operativni profit od 8,5 BSEK (14,3 BSEK u 2019. godini). Prihodi u ovom periodu su dostigli 262,8 BSEK (274,1 BSEK). Tokom cele 2020. godine globalna prodaja je dostigla 661.713 automobila (705.452), što je pad od 6,2 procenata u odnosu na 2019. godinu.

O Volvo Car Grupi
Kompanija Volvo Cars je osnovana 1927. godine. Danas je to jedan od najpoznatijih i najpoštovanijih premijum automobilskih brendova na svetu sa prodajom od 661.713 automobila tokom 2020. godine u oko 100 država. Volvo Cars je u vlasništvu Zhejiang Geely Holdinga od 2010. godine.

Od decembra 2020. godine kompanija Volvo Cars zapošljava oko 40.000 (41.500) stalno zaposlenih lica. Sedište kompanije Volvo Cars, razvoj proizvoda, funkcije marketinga i administracija se uglavnom nalaze u Geteborgu u Švedskoj. Sedište kompanije Volvo Cars za APAC se nalazi u Šangaju, a za Ameriku u Mahvahu, NJ. Glavni proizvodni kapaciteti kompanije se nalaze u Geteborgu (Švedska), Gentu (Belgija), Južnoj Karolini (SAD), Chengdu i Daqing (Kina).

U skladu sa novim ciljevima kompanije, Volvo Cars teži pružanju slobode kretanja svojim kupcima na personalan, održiv i bezbedan način. Ovaj cilj se prenosi na niz poslovnih ambicija: na primer, do sredine ove decenije cilj je da polovina globalne prodaje bude sastavljena od potpuno električnih vozila i da se polovina prodaje generiše onlajn, sa polovinom internog softvera. Volvo Cars je takođe posvećena trajnom smanjenju karbonskog otiska, uz ambiciju da bude klimatski neutralna kompanija do 2040. godine.
 

Obaveštenje

Tehnologija 'Cookie-a' omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije. Pročitajte više.

Slažem se