Novosti

20.10.2021

Svi potpuno električni automobili Volvo Cars biće bez elemenata kože, u okviru zalaganja za dobrobit životinja

Volvo Cars zauzima etički stav za dobrobit životinja u svojim potpuno električnim automobilima. Počevši sa novim C40 Recharge, svi novi, potpuno električni, modeli Volva biće potpuno bez kožnih elemenata.

Volvo Cars tokom sledećih godina planira da lansira potpuno novu porodicu potpuno električnih automobila. Do 2030. godine namerava da ostvari ponudu isključivo potpuno električnih automobila – i svi će biti bez elemenata kože.

U okviru svojih zalaganja za dobrobit životinja, Volvo Cars aktivno radi na pronalasku visokokvalitetnih i održivih izvora za mnoge materijale koji se trenutno koriste u široj automobilskoj industriji.

Do 2025. godine kompanija planira da uspostavi sistem u kom bi se 25 odsto materijala novih automobila Volvo sastojalo od recikliranog tekstila i tekstila na biološkoj bazi, budući da se zalaže za cilj da do 2040. godine ostvari potpuno kružno poslovanje. Kao deo svojih klimatskih akcionih planova, takođe se zalaže da svi neposredni snabdevači kompanije, uključujući snabdevače materijala, pređu na korišćenje 100 odsto obnovljive energije do 2025. godine.

Prelazak kompanije na interijere bez kože takođe je podstaknut zabrinutošću zbog negativnih uticaja stočarstva i krčenja šuma na životnu sredinu. Procenjuje se da je stočarstvo odgovorno za oko 14 % globalnih emisija gasova staklene baše, koje većinom proizlaze iz uzgoja goveda.

Umesto unutrašnjosti sa kožnim elementima, Volvo Cars će svojim kupcima da ponudi druge mogućnosti, kao što su visokokvalitetni održivi materijali sa biološkim i recikliranim izvorom.

Na primer, Nordico, novi materijal za interijer koji je kreirao Volvo Cars, sastojaće se od tekstila napravljenog od recikliranog materijala, kao što su PET-boce, materijala nastalog na biološkoj bazi, iz održivih šuma u Švedskoj i Finskoj, te čepova recikliranih iz vinske industrije – postavljajući nove standarde za vrhunski dizajn interijera. Taj materijal debituje u sledećoj generaciji modela Volvo.

Volvo Cars takođe nastavlja sa ponudom kombinacija vune, koju isporučuju snabdevači za koje je potvrđeno da koriste odgovoran izvor, jer se kompanija trudi da obezbedi potpunu sledivost i dobrobit životinja u svom lancu snabdevanja vunom.

“Biti progresivan proizvođač automobila znači da se moramo pozabaviti svim oblastima održivosti, a ne samo emisijama CO2”, rekao je Stuart Templar, direktor globalne održivosti u kompaniji Volvo Cars. “Odgovorno snabdevanje je važan segment tog posla, uključujući uvažavanje dobrobiti životinja. Izostanak kože u našim potpuno električnim automobilima je dobar sledeći korak u rešavanju tog problema.”

Volvo Cars takođe nastoji da smanji upotrebu neiskorištenih produkata stočarstva, koji se obično koriste u proizvodnji plastike, gume, maziva i lepaka, i to kao deo materijala ili kao procesna hemikalija u proizvodnji ili obradi materijala.

Kompanija preduzima taj korak jer veruje, mada je nekorišćenje kože zapravo korak u pravom smeru, da samo to neće učiniti unutrašnjost automobila veganskom.

U cilju aktivne zamene ovih materijala u što većem obimu, kompanija Volvo Cars zauzima snažan i etički stav kako bi učinila sve što je u njenoj moći da spreči štete po životinje, doprinoseći smanjenju potražnje za tim materijalima koji sadrže životinjske proizvode.

"Pronalaženje proizvoda i materijala koji podržavaju dobrobit životinja biće izazov, ali to nije razlog da se izbegne ovo važno pitanje", rekao je Stuart Templar. “Ovo je putovanje koje vredi proputovati. Postaviti stvarno progresivan i održiv način razmišljanja znači da moramo sebi postavljati teška pitanja i aktivno pokušavati da pronađemo odgovore.”

-------------------------------

Grupa Volvo Car u 2020. godini
Tokom finansijske 2020. godine Volvo Car Grupa je zabeležila operativni profit od 8,5 BSEK (14,3 BSEK u 2019. godini). Prihodi u ovom periodu su dostigli 262,8 BSEK (274,1 BSEK). Tokom cele 2020. godine globalna prodaja je dostigla 661.713 automobila (705.452), što je pad od 6,2 procenata u odnosu na 2019. godinu.

O Volvo Car Grupi
Kompanija Volvo Cars je osnovana 1927. godine. Danas je to jedan od najpoznatijih i najpoštovanijih premijum automobilskih brendova na svetu sa prodajom od 661.713 automobila tokom 2020. godine u oko 100 država. Volvo Cars je u vlasništvu Zhejiang Geely Holdinga od 2010. godine.

Od decembra 2020. godine kompanija Volvo Cars zapošljava oko 40.000 (41.500) stalno zaposlenih lica. Sedište kompanije Volvo Cars, razvoj proizvoda, funkcije marketinga i administracija se uglavnom nalaze u Geteborgu u Švedskoj. Sedište kompanije Volvo Cars za APAC se nalazi u Šangaju, a za Ameriku u Mahvahu, NJ. Glavni proizvodni kapaciteti kompanije se nalaze u Geteborgu (Švedska), Gentu (Belgija), Južnoj Karolini (SAD), Chengdu i Daqing (Kina).

U skladu sa novim ciljevima kompanije, Volvo Cars teži pružanju slobode kretanja svojim kupcima na personalan, održiv i bezbedan način. Ovaj cilj se prenosi na niz poslovnih ambicija: na primer, do sredine ove decenije cilj je da polovina globalne prodaje bude sastavljena od potpuno električnih vozila i da se polovina prodaje generiše onlajn, sa polovinom internog softvera. Volvo Cars je takođe posvećena trajnom smanjenju karbonskog otiska, uz ambiciju da bude klimatski neutralna kompanija do 2040. godine. 
 

 

Obaveštenje

Tehnologija 'Cookie-a' omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije. Pročitajte više.

Slažem se