Novosti

06.09.2021

Volvo Concept Recharge je manifest potpune električne budućnosti Volvo Cars

Za Volvo Cars elektrifikacija je više od puke promene pogonskih sklopova. Predstavlja novu paradigmu u dizajnu automobila, a Volvo Concept Recharge je manifest za sledeću generaciju potpuno električnih vozila Volvo.

Veran nasleđu skandinavskog dizajna, Concept Recharge u svojoj srži ima mantru "manje, ali bolje". Na primer, uklanjanjem složenosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, dizajneri su uspeli da razviju proporcije automobila da bi povećali unutrašnji prostor, a ujedno su unapredili aerodinamičku efikasnost. Rezultat je automobil koji nudi istinski bolja rešenja za podršku održivom porodičnom životu.
 
Prva generacija električnih automobila Volva deli pod sa automobilima na motore sa unutrašnjim sagorevanjem, što zahteva ravnotežu proporcija i prostora da bi se u njega mogli smestiti i baterija i motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
 
Sledeća generacija potpuno električnih automobila Volvo - od kojih je prvi električni naslednik SUV-a Volvo XC90 - imaće ravne podove, kao što je prikazano u Concept Rechargeu.
 
Uklonivši motor i zamenivši ga punim baterijskim paketom ispod ravnog poda, dizajneri su proširili međuosovinski razmak i veličinu točkova automobila. Rezultat su kraći prevesi, kao i puno više unutrašnjeg prostora, uključujući veliki prostor za odlaganje između prednjih sedišta.
 
Ta unapređenja u Concept Rechargeu su dovela do premeštanja sedišta, optimizacije krovnog profila i spuštanja haube automobile, zadržavajući visoku razglednu tačku koju vole vozači automobila Volvo XC40, XC60 i XC90. Taj pristup ostvaruje povećanje efikasnosti u aerodinamici u poređenju sa tipičnim SUV-om, što poboljšava domet.
 
Ovaj konceptni automobil takođe uvodi novi jezik dizajna Volvo. U nastavku teme "manje, ali bolje", uklonjeni su svi nepotrebni elementi, a ono što ostaje, obrađeno je visokopreciznim  izjednačenjem.
 
Tradicionalna maska zamenjena je štitastom strukturom, podržana novom interpretacijom dizajna prednjih svetala Thor Hammer kompanije Volvo Cars. Tu spada i najnovija čista grafika s omogućenom HD-tehnologijom koja se otvara noću i otkriva glavne elemente svetala.
 
Autografska uspravna zadnja svetla povezuju se sa snažnim dizajnerskim nasleđem marke, ali su preoblikovana kompletom krila koja se protežu na većim brzinama za dodatno unapređenje celokupne aerodinamike.
 
"Naš Concept Recharge predstavlja manifest potpuno električne budućnosti automobila Volvo, kao i nove vrste vozila", rekao je Robin Page, vođa dizajna. "Prikazuje nove i moderne proporcije koje idu ruku pod ruku sa povećanom svestranošću i pokazuje šta tehnologija može omogućiti u pogledu dizajna."
 
Jezik dizajna Volvo takođe poprima novi oblik u okviru Concept Rechargea. Ravan pod pruža više prostora i bolji položaj za sedenje svima koji su u automobilu.
 
Veliki 15-inčni uspravni ekran na dodir jeste centar novog i unapređenog korisničkog iskustva za sledeću generaciju povezanog informaciono-zabavnog sistema kompanije. Dizajnirana da bude logična i intuitivna za upotrebu, tehnologija pomaže u pružanju mirnog i ležernog iskustva.
 
Najnovija informaciono-zabavna tehnologija ide ruku pod ruku s onim ostalim obeležjima skandinavskog dizajna: čiste linije i široka upotreba održivih i prirodnih materijala unutar kabine.
 
"U unutrašnjosti Concept Rechargea dočaravamo istinski osećaj skandinavske dnevne sobe", rekao je Robin Page. „Unutrašnjost spaja našu najnoviju tehnologiju korisničkog iskustva sa lepim, održivim i prirodnim materijalima. Svaki deo je kao umetničko delo i mogao bi samostalno da stoji kao pojedinačni nameštaj u sobi. Koristimo najnovije tehnologije, ali ne zbog njih samih. Uvek se fokusiramo na prednosti koje mogu pružiti tehnologije."
 
I na kraju, Concept Recharge takođe odražava bezbednosne ambicije kompanije Volvo Cars za naredne godine. LiDAR senzor, koji je izradila tehnološka kompanija Luminar te je istaknuti deo plana Volvo Cars za buduću tehnologiju bezbednog autonomnog pogona, postavljen je u optimalni položaj na krovu za prikupljanje podataka o okruženju automobila.
 
"S Concept Rechargeom nastavljamo sa razvojem bogatog nasleđa Volvove dizajnerske DNK na moderan i svež način dok koračamo u našu potpuno električnu budućnost", zaključio je Robin Page. "Predstavlja sve za šta verujemo da kupci očekuju od potpuno električnog Volva i mi ćemo sa oduševljenjem da uvedemo tu filozofiju u svoju sledeću generaciju automobila."


-------------------------------
 
Grupa Volvo Car u 2020. godini
U poslovnoj 2020. godini Grupa Volvo Car zabeležila je dobit iz poslovanja u visini od 8,5 BSEK (14,3 BSEK u 2019. godini). Prihodi u tom periodu iznosili su 262,8 BSEK (274,1 BSEK). U celokupnoj 2020. godini globalna prodaja je dostigla 661.713 automobila (705.452), što je pad od 6,2 odsto u odnosu na 2019. godinu.
 
O Grupi Volvo Car
Kompanija Volvo Cars osnovana je 1927. godine. Danas je to jedan od najpoznatijih i najuglednijih svetskih brendova sa prodajom od 661.713 automobila u 2020. godini u približno 100 zemalja. Volvo Cars je u vlasništvu Zhejiang Geely Holdinga od 2010. godine.
 
Od decembra 2020. godine u kompaniji Volvo Cars zaposleno je približno 40.000 (41.500) stalno zaposlenih radnika. Sedište kompanije Volvo Cars, razvoj proizvoda, marketing i administracija većinom se nalaze u Göteborgu u Švedskoj. Sedište kompanije Volvo Cars za APAC nalazi se u Šangaju. Glavni proizvodni kapaciteti kompanije smešteni su u Göteborgu (Švedska), Ghentu (Belgija), Južnoj Karolini (SAD), Chengduu i Daqingu (Kina), a motori se proizvode u Skövdeu (Švedska) i Zhangjiakouu (Kina) te delovi karoserije u Olofströmu (Švedska).
 
U skladu sa svojim novim poslanstvom, Volvo Cars svojim korisnicima želi da pruži slobodu kretanja na lični, održiv i bezbedan način. To poslanstvo se ogleda u mnogim poslovnim ambicijama: na primer, zalagaće se za ostvarenje cilja da do sredine ove decenije polovinu njegove svetske prodaje zastupaju potpuno električna vozila te da se pet miliona prihoda generira iz neposrednog poslovanja sa potrošačima. Volvo Cars takođe se zalaže za trajno smanjenje svog karbonskog otiska, sa ambicijom da postane klimatski neutralna kompanija do 2040. godine.

Obaveštenje

Tehnologija 'Cookie-a' omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije. Pročitajte više.

Slažem se