Novosti

06.09.2021

Volvo Cars koristi podatke iz automobila korisnika u stvarnom vremenu da bi postavio nove bezbednosne standarde

Sledeća generacija automobila Volvo bi trebalo da bude najbezbednija nego ikad, zahvaljujući vrhunskom softverskom i hardverskom nivou, zajedno sa kontinuiranim i bržim unapređenjima bezbednosnih karakteristika na osnovu podataka u stvarnom vremenu.

Volvo Cars je oduvek koristio pristup bezbednosti zasnovan na podacima, te je koristeći podatke o saobraćaju iz stvarnih situacija razvijao nove bezbednosne tehnologije, čineći svoje automobile još bezbednijim. Za svoju sledeću generaciju automobila, Volvo Cars se sada posvećuje obradi podataka iz korisničkih automobila u stvarnom vremenu, ako kupci odluče da pomažu kompaniji Volvo Cars da svoje automobile učini bezbednije.
 
Dopuštajući kupcima da na taj način izaberu i budu deo unapređenja nivoa bezbednosti, kao i bezbednosti saobraćaja, Volvo Cars može kontinuirano i puno brže da unapređuje svoje automobile, uz neprestano unapređivanje nivoa bezbednosti. Ti podaci bi uključivali kontinuirane unose podataka sa senzora iz okruženja automobila, kao što je senzor visoke rezolucije LiDAR, koji isporučuje tehnološka kompanija Luminar.
 
Inženjeri kompanije Volvo Cars mogli bi brže da provere i potvrde karakteristike autonomnog pogona (AD), da bi podsticali bezbedno uvođenje AD-tehnologije. Zahvaljujući podacima generisanim na milionima pređenih kilometara kod desetina hiljada vozača Volva širom sveta, inženjeri bi mogli puno brže da provere karakteristike AD-a za određene geografske lokacije nego sa ograničenim brojem automobila na testnoj stazi.
 
Proverena ažuriranja postojećih sistema i nove karakteristike mogu brzo da se uvedu preko bežičnih ažuriranja, povećavajući bezbednost automobila Volvo korak po korak. Prvi automobil koji je imao koristi od ovog novog pristupa razvoju bezbednosti jeste potpuno električni naslednik vodećeg SUV-a XC90 kompanije Volvo Cars.
 
"Zahvaljujući podacima iz stvarnog života, možemo da ubrzamo naše razvojne procese i pređemo sa godina na dane", rekao je Ödgärd Andersson, izvršni direktor Zenseact, filijale softvera za autonomnu vožnju kompanije Volvo Cars. „Budući da prikupljanje u stvarnom vremenu generira puno više podataka, možemo da ostvarimo bolje i kvalitetnije skupove podataka koji nam omogućavaju donošenje boljih i bržih odluka o sledećim unapređenjima u oblasti bezbednosti. Gigantskim skokom smo povećali bezbednost u našim automobilima i oko njih."
 
Da bi obrađivali prikupljene podatke o saobraćaju u stvarnom vremenu, Volvo Cars i Zenseact ulažu u fabriku podataka koja će sadržavati više od 200 PebiBytesa (225 miliona gigabajta) podataka u sledećih nekoliko godina. Korišćenjem mogućnosti veštačke inteligencije (AI) podaci se mogu analizirati u rekordnom vremenu. Kupci će moći da biraju da li će se ti podaci o njima prikupljati, a svi prikupljeni podaci biće objedinjeni pod odgovarajućim zaštitnim merama za privatnost korisnika.
 
"Bezbednost je deo našeg nasleđa i okosnica naše kompanije, ali softver je presudan deo naše savremene DNK", rekao je Mats Moberg, vođa istraživanja i razvoja u kompaniji Volvo Cars. "Dakle, iako nastavljamo nadogradnju na 50-godišnjoj stručnosti vodećeg tima za istraživanje nesreća u automobilima Volvo Cars, sada takođe možemo da koristimo AI kao novi, virtualni tim za istraživanje nesreća."
 
Korišćenje podataka u stvarnom vremenu jeste deo dugoročne vizije kompanije Volvo Cars za budućnost u kojoj se sudari jednostavno više ne dešavaju. Opremivši svoje automobile nekim od najboljih dostupnih i naprednih senzora, kompanija kontinuirano unapređuje bezbednost i autonomne pogonske sisteme.
 
Budući potpuno električni vodeći terenac Volvo Cars standardno će biti opremljen vodećom bezbednosnom tehnologijom u industriji, kao podrška kompaniji da spasi još više života postavljanjem novih standarda automobilske bezbednosti. Standardno će se isporučivati sa vrhunskim senzorima, uključujući i senzor LiDAR koji je razvio Luminar, kao i autonomni računar za vožnju koji napaja NVIDIA DRIVE Orin™ sistem na čipu.
 
Kombinujući taj vrhunski hardver sa softverom kompanije Volvo Cars, Zenseact i Luminar, Volvo Cars za sledeću generaciju svoje, dobro uspostavljene, tehnologije za izbegavanje sudara očekuje da će novi bezbednosni paket globalno smanjiti smrtne slučajeve i nesreće.
 
Automobil će vremenom da postane napredniji, sa hardverskim i softverskim karakteristikama koje će omogućiti automobilu da preuzme upravljanje u slučaju da vozač ne reaguje u situacijama opasnim po život nakon ponovljenih upozorenja. Dakle, mada potpuna kontrola uvek ostaje na vozaču, automobil i njegova bezbednosna tehnologija mogu istovremeno da podržavaju i kontrolišu vozača, kao dodatni par očiju i mozak.
 
-------------------------------
 
Grupa Volvo Car u 2020. godini
U poslovnoj 2020. godini Grupa Volvo Car zabeležila je dobit iz poslovanja u visini od 8,5 BSEK (14,3 BSEK u 2019. godini). Prihodi u tom periodu iznosili su 262,8 BSEK (274,1 BSEK). U celokupnoj 2020. godini globalna prodaja je dostigla 661.713 automobila (705.452), što je pad od 6,2 odsto u odnosu na 2019. godinu.
 
O Grupi Volvo Car
Kompanija Volvo Cars osnovana je 1927. godine. Danas je to jedan od najpoznatijih i najuglednijih svetskih brendova sa prodajom od 661.713 automobila u 2020. godini u približno 100 zemalja. Volvo Cars je u vlasništvu Zhejiang Geely Holdinga od 2010. godine.
 
Od decembra 2020. godine u kompaniji Volvo Cars zaposleno je približno 40.000 (41.500) stalno zaposlenih radnika. Sedište kompanije Volvo Cars, razvoj proizvoda, marketing i administracija većinom se nalaze u Göteborgu u Švedskoj. Sedište kompanije Volvo Cars za APAC nalazi se u Šangaju. Glavni proizvodni kapaciteti kompanije smešteni su u Göteborgu (Švedska), Ghentu (Belgija), Južnoj Karolini (SAD), Chengduu i Daqingu (Kina), a motori se proizvode u Skövdeu (Švedska) i Zhangjiakouu (Kina) te delovi karoserije u Olofströmu (Švedska).
 
U skladu sa svojim novim poslanstvom, Volvo Cars svojim korisnicima želi da pruži slobodu kretanja na lični, održiv i bezbedan način. To poslanstvo se ogleda u mnogim poslovnim ambicijama: na primer, zalagaće se za ostvarenje cilja da do sredine ove decenije polovinu njegove svetske prodaje zastupaju potpuno električna vozila te da se pet miliona prihoda generira iz neposrednog poslovanja sa potrošačima. Volvo Cars takođe se zalaže za trajno smanjenje svog karbonskog otiska, sa ambicijom da postane klimatski neutralna kompanija do 2040. godine.
 

Obaveštenje

Tehnologija 'Cookie-a' omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije. Pročitajte više.

Slažem se