Novosti

06.03.2020

Zašto su vozila Volvo bezbedna za svako tijelo, muško ili žensko

Raznovrsnost i inkluzija su suštinski elementi  kulture kompanije Volvo Cars. To su vrednosti koje prožimaju celu kompaniju i koje se ističu u svim oblastima njenog rada. Uspeh Volvo Cars je zasnovan na snazi i saznanjima stečenim iz različitih miljea, vidika i iskustva.

 

Taj način razmišljanja se iskazuje i u njenom pristupu bezbednosti, a to je ujedno i jedan od ključnih razloga za vodeći položaj Volvo Cars u oblasti bezbednosti. Prilikom razvijanja što bezbednijih vozila, inženjeri bezbednosti se uvek zalažu za izradu automobila koji će biti podjednako bezbedni za sve – i za muškarce, kao i za žene, i pri tome se fokusiraju na najugroženije grupe.

 

Podjednak nivo bezbednosti za sve nije nešto što se podrazumeva, kao što se to čini. Žene su izloženije riziku od povreda u saobraćajnim nesrećama. To je rezultat prirodnih razlika u anatomiji i snazi. Osim toga, muškarci su, istorijski gledano, bili normativ u oblasti bezbednosti tokom sudara (kao i u mnogim drugim oblastima), što dokazuje većina testnih lutaka. Međutim, to ne važi za Volvo Cars.

 

Na osnovu više od 50 godina istraživanja u oblasti bezbednosti, zasnovanim na stvarnim saobraćajnim nesrećama, kompanija Volvo Cars je utvrdila koje povrede zadobivaju muškarci, žene i deca prilikom različitih sudara i to znanje je prenela u svoj bezbednosni inženjering.

 

Kompanija svoje znanje i konstatacije deli i sa drugima i ima dugogodišnju tradiciju uske saradnje sa vladama, regulatornim organima i drugim istraživačima – sa ciljem unapređenja bezbednosti saobraćaja za svakoga.

 

»Svesni smo činjenice da je radi bezbednosti svih potrebno uvažavati pol, dob, veličinu i oblik tela«, izjavila je Lotta Jakobsson, jedan od najiskusnijih stručnjaka iz oblasti bezbednosti u kompaniji Volvo Cars. »Nastojimo da što bolje razumemo osnovne vidike, kao i da to znanje primenimo u razvoju sigurnosnih elemenata i sistema naših vozila, što dokazuju mnoge inovacije koje brinu o bezbednosti muškaraca i žena u vozilima Volvo.«

 

Volvo je 1970. godine osnovao ekipu stručnjaka za istraživanje oblasti saobraćajnih nesreća. Ekipa je do sada sakupila i analizirala podatke o više od 40.000 vozila i 70.000 putnika. To je omogućilo razvoj i izradu brojnih inovativnih sistema koje Volvo danas nudi u vozilima. Inovacije, kao što su sistem zaštite vrata WHIPS, sistem zaštite prilikom bočnog sudara (SIPS), sigurnosna vazdušna zavesa, opisane su u nastavku:

 

  • Žene su u odnosu na muškarce zbog razlika u anatomiji, a i uopšteno, izloženije povredama u slučaju sudara otpozadi. Ali ne i na sedištu Volvo, koje je opremljeno sistemom zaštite vrata (WHIPS) koji kombinuje robusni naslon za glavu sa promišljenim osloncem za glavu i leđa i na taj način pruža zaštitu za vrat. Nakon što je zabeležen relativno veći pad povreda žena u vozilima Volvo koja koriste sistem WHIPS, tehnologija sada obezbeđuje uporedivi nivo rizika od povreda prilikom sudara otpozadi za muškarce i žene, a rizik od dugotrajnih povreda je upola manji u odnosu na prethodna vozila Volvo.

 

  • Postoji veća verovatnoća da će žene u saobraćajnoj nesreći zadobiti povrede grudnog koša zbog razlika u snazi skeletne muskulature. Radi optimalne zaštite, kompanija Volvo Cars stalno razvija konstrukciju svojih vozila i za smanjenje posledica za putnike je ugradila bočne vazdušne jastuke. Sistem za zaštitu od bočnih sudara (SIPS) je zasnovan na inteligentnoj konstrukciji koja unapređuje opštu bezbednosti. Sistem SIPS zajedno sa vazdušnim jastukom za zaštitu trupa prilikom bočnog sudara ublažava teže povrede grudnog koša kod muškaraca i žena za više od 50 % u odnosu na vozila Volvo pre uvođenja te tehnologije.

 

  • Prilikom razvoja sigurnosne vazdušne zavese (IC) takođe je bio naglasak na ženama. Zbog razlika u visini sistem IC pokriva celo prozorsko staklo i predstavlja ključni sigurnosni elemenat koji pruža važnu zaštitu za glavu u slučaju bočnog sudara. Sistem IC zajedno sa sistemom SIPS i vazdušnim jastukom za zaštitu trupa prilikom bočnog sudara smanjuje rizik od težih povreda glave za približno 75 % u odnosu na vozila Volvo pre uvođenja sistema SIPS. IC je bio prvi vazdušni jastuk koji je unapredio zaštitu putnika na prednjim i zadnjim sedištima.

 

  • Da bi dobila više podataka o položaju trudnica prilikom sudara, kompanija Volvo Cars je razvila prvu virtualnu testnu lutku prosečne veličine. Računarski model omogućava proučavanje elemenata kao što su pomeranje putnika i način zaštite koju sigurnosni pojas pruža ženi i fetusu.

 

Među najnovijim podacima istraživanja kompanije Volvo Cars ističe se relativna važnost zaštite lumbalnog dela kičme, odnosno donjeg dela leđa kod svih ljudi, bez obzira na pol i veličinu. Daljnje analize i istraživanja su fokusirana na kompleksnost saobraćajnih nesreća prilikom kojih vozilo skreće sa druma, kao i na posledične povrede. Tehnologija koja je prvi put implementirana u XC90, a sad je uključena u sva vozila, razvijena je na osnovu prilagodive produktne arhitekture (SPA) i apsorbuje energiju na sedištima, što znatno nadmašuje zakonske zahteve iz oblasti bezbednosti kojih se moraju pridržavati proizvođači automobila.

 

Više informacija o pristupu kompanije Volvo Cars oblasti bezbednosti i razmeni saznanja o bezbednijim automobilima za svakoga je na raspolaganju na ovom linku: https://www.volvocars.com/intl/why-volvo/human-innovation/future-of-driving/safety/cars-safe-for-all.

 

 

-------------------------------

 

Volvo Car Group u 2019. godini

Tokom finansijske 2019. godine Volvo Car Grupa je postigla profit iz poslovanja od 14,3 BSEK (14,2 BSEK tokom 2018. godine). Prihod u ovom periodu iznosio je 274,1 BSEK (252,7 BSEK). Tokom cele 2019.. godine globalna prodaja dostigla je rekordnih 705.452 (642.254) automobila, što je povećanje od 9,8 procenata u odnosu na 2018. Rezultati ukazuju na sveobuhvatnu finansijsku i poslovu transformaciju Volvo Cars tokom poslednjih nekoliko godina, uz pozicioniranje kompanije za sledeću fazu rasta.

 

O Volvo Car Grupi

Volvo posluje od 1927. godine. Danas, Volvo Cars je jedan od najpoznatijih i najpoštovanijih premijum automobilskih brendova na svetu sa prodajom od 642.253 automobila tokom 2018. godine u oko 100 država. Volvo Cars je u vlasništvu Zhejiang Geely Holding iz Kine od 2010. godine.

 

Tokom 2018. godine, Volvo Cars je u proseku zapošljavao 43.000 (39.500) stalno zaposlenih. Sedište kompanije Volvo Cars, razvoj proizvoda, funkcije marketinga i administracije nalaze se u najvećem delu u Geteborgu, u Švedskoj. Sedište kompanije Volvo Cars za APAC nalazi se u Šangaju. Glavna postrojenja za proizvodnju vozila kompanije nalaze se u Geteborgu (Švedska), Gentu (Belgija), Južnoj Karolini (SAD), Čengdu i Dakvinu (Kina) dok se motori proizvode u Skovde (Švedska) i Zhangjiakou (Kina), zajedno sa komponentama šasija koje se proizvode u Olofstromu (Švedska).

 

U skladu sa novim ciljevima kompanije, Volvo Cars ima za cilj da pruži svojim korisnicima Slobodu kretanja na lični, održiv i bezbedan način. Ovi ciljevi se vide u velikom broju poslovnih ambicija: na primer, do sredine ove decenije postavljen je cilj da polovina globalne prodaje predstavlja potpuno električne automobile i da se polovina prihoda generiše iz direktnog poslovanja sa korisnicima. Volvo Cars je takođe posvećen neprekidnoj redukciji karbonskog otiska, uz ambiciju da bude klimatski neutralna kompanija do 2040. godine.

Obaveštenje

Tehnologija 'Cookie-a' omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije. Pročitajte više.

Slažem se