Novosti

08.01.2020

Uspeh SUV vozila donosi Volvou šesti uzastopni rekord prodaje i više od 700.000 prodatih vozila

Volvo Cars je postavio novi, šesti uzastopni svetski rekord prodaje u 2019. godini, čime je prvi put u svojoj 93-godišnjoj istoriji srušio prodaju od 700.000 vozila. Kompanija je zabežila prodaju od 705.452 vozila u 2019. godini, odnosno povećanje za 9,8 posto u odnosu na 2018. godinu, što je uveliko nadmašilo rast na ukupnom tržištu u svim regijama.

 

Novi rekord prodaje potpomaže stalna velika potražnja za nagrađivanom linijom vozila Volvo Cars. Posebno su se istakla njihova tri SUV modela, s obzirom na to da je kompanija povećala tržišni udeo u Kini, SAD-u i Evropi usred stagnirajućeg tržišta automobila.

 

Kompanija je takođe zabežila veliku potražnju za svojim elektrificiranim vozilima, kako u pogledu prodaje, tako i u narudžbama. Sveukupno gledano, Volvo Cars je u 2019. godini prodao 45.933 plug-in hibridnih modela, što je povećanje za 22,9 posto u odnosu na 2018. godinu i više nego dvostruko u odnosu na 2017. godinu.

 

„Jako sam srećan što smo prvi put u istoriji prodali više od 700.000 vozila, pri čemu smo povećali tržišni udeo u svim našim glavnim prodajnim regijama“, izjavio je Hokan Samuelson, izvršni direktor. „Naš cilj je da nastavimo sa pozitivnim trendom u 2020. godini u kojoj započinjemo sa uvođenjem punjivih vozila Volvo linije Recharge.“

 

Prikazujući snagu svog portfelja i rezultata prodaje u 2019. godini, Volvo Cars nadmašio je prethodni celogodišnji rekord prodaje od 642.253 automobila postavljen u 2018. godini, gotovo čitavih mesec dana pre kraja godine. Decembar je bio najbolji prodajni mesec, sa povećanjem od 23,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 74.239 prodatih vozila.

 

Volvo Cars je u 2019. godini u Kini prodao 154.961 vozila, što je povećanje za 18,7 posto u odnosu na 2018. godinu. Time je kompanija uveliko nadmašila rast na ukupnom tržištu. Rezultat je istorijski rekord za Volvo Cars u Kini i najveći broj prodatih vozila koji je ikada postignut na jednom tržištu.

 

U Sjedinjenim Američkim Državama Volvo Cars je prodao 108.234 vozila, čime je prvi put nadmašio brojku od 100.000 vozila nakon 2007. godine. U odnosu na 2018. godinu, prodaja je porasla za 10,1 posto.

 

U Evropi prodaja je bila posebno visoka u Nemačkoj, gde je kompanija prvi put u svojoj istoriji prodala više od 50.000 vozila, dok je u Velikoj Britaniji ostvarila svoj najbolji prodajni rezultat još od 1990. godine.

 

U Adria regiji Volvo Cars je u 2019. godini isporučio 1.536 vozila i ostvario porast od 22,4 posto u poređenju sa 2018. godinom. Od 2015. godine kompanija u regiji beleži prosečni godišnji porast od 33 posto.

  

SUV vozilo XC60 je i dalje najprodavaniji automobil kompanije u svetu, a slede ga SUV vozila XC40 i XC90, dok su limuzine i karavani u serijama 90 i 60 takođe znatno doprineli rastu prodaje u Kini i Evropi.

 

Ove godine će Volvo Cars započeti sa lansiranjem svoje Recharge linije na tržištima širom sveta. Recharge će biti opšte ime za sve punjive automobile Volvo sa potpuno električnim i plug-in hibridnim pogonom.

 

Linija automobila Recharge nastoji dodatno povećati prodaju punjivih automobila Volvo Cars i podstaknuti vozače plug-in hibridnih automobila da koriste način rada Pure što je više moguće. Cilj kompanije Volvo Cars je da plug-in hibridna vozila u 2020. godini čine 20 % ukupne prodaje.

 

Svaki model Volvo uključuje opciju Recharge, od manjeg SUV-a XC40 preko serije 60 do najvećeg SUV-a XC90. Volvo Cars je jedini proizvođač automobila koji nudi verziju plug-in za svaki model u svojoj liniji. Uskoro će kupci moći odabrati model XC40 Recharge P8, prvi potpuni električni automobil kompanije Volvo Cars.

 

U nastavku je detaljni prikaz prodaje po regijama.

   

 

Decembar

Januar-Decembar

 

2018.

2019.

Razlika

2018.

2019.

Razlika

Evropa

29.469

34.224

16,1 %

317.838

340.605

7,2 %

Kina

11.868

16.908

42,5 %

130.593

154.961

18,7 %

SAD

8.826

12.360

40 %

98.263

108.234

10,1 %

Drugo

9.994

10.747

7,5 %

95.559

101.652

6,4 %

Ukupno

60.157

74.239

23,4 %

642.253

705.452

9,8 %

 

U 2019. godini XC60 je bio najprodavaniji model sa prodajom od 204.965 vozila (2018.: 187.339 vozila); slede ga XC40 sa 139.847 vozila (2018.: 75.828 vozila) i XC90 sa prodajom od 100.729 (2018.: 94.182 vozila).